AUTHENTIC CODING ORTAK ÇALIŞMALAR (Lütfen Tıklayınız)



ORTAK ÜRÜNLER SAYFASIDIR...


Projemiz Ankara, İstanbul, İzmir, Trabzon, Bingöl ve Kahramanmaraş illerinden ortakların bulunduğu ayrıca Portekiz, Hırvatistan ve Sırbistan'dan da öğretmenlerimizin katıldığı bir proje olarak başlamıştır. 

Öğrencilerin kodlamaların ve algoritmaların her ortamda var olduğunu fark etmelerini sağlamak, bu algoritmaları yıllar öncesine dayanan kültürel ve geleneksel nesnelerde ayırt etmeleri amaçlanmaktadır. Dünyadaki her ülke ve bölgede bu kadar geleneksel ve özgün unsurlar olduğu göz önüne alındığında projemizin farklı kültürleri kodlama ile birbirine bağlayacağı düşünülmektedir. Projemiz, bilgi teknolojileri, matematik, yabancı diller, bilim, görsel sanatlar, sosyal bilimler, geleneksel müzik ve enstrümanlar, halk sanatlarını içeren disiplinler arası bir çalışma olacaktır.


 


PROJEMİZİN INTROSU VE KISA TANITIM VİDEOSU







PROJE ORTAKLARIMIZ...

19 Ocak 2021 tarihinde  başlayan projede, görev alan ortaklarımız tanıştı. Peki biz kimiz?




   TAKIMLARIMIZI KURDUK

Projemizde görev alan öğretmenlerimiz en az 5 öğrenciden oluşan ekiplerini oluşturdular ve "Pixton" aracı ile avatarlarını oluşturdular.












ÖĞRENCİLERİMİZ BİRBİRİ İLE TANIŞTI 

Projeye katılım sağlayan 80 öğrencimiz tanıştı. Öğrencilerimize "Rasgele Tekerlek" oyunu ile sorular sorduk, birbirlerini tanıma fırsatı buldular.

PROJE KURALLARIMIZI BELİRLEDİK.



 PROJE LOGOMUZ SEÇİLDİ

Projemizin logosu 733 kişinin katılımıyla seçildi. Furkan Özdemir'in ekibinden,  Döngel Muhsin Yazıcıoğlu Ortaokulundan Rana Sude adlı öğrencimizi tebrik ediyoruz. 




 PROJE AFİŞİMİZ SEÇİLDİ


Öğrencilerimiz  Tricider Uygulaması ile oy vererek projemizin afişini seçtiler. Projemizin afişi 104 kişinin katılımıyla seçildi. Dilek YILDIRIM'ın ekibinden Eryaman Kooperatifler Birliği Ortaokulundan Bera isimli öğrencimizi tebrik ediyoruz.



  E-GÜVENLİK ÇALIŞMALARIMIZ

11 Şubat 2021 Güvenli İnternet günü kapsamında çalışmalarımız yapıldı. 5. sınıf öğrencilerimiz DQ Sertifikalarını aldılar. Velilerimiz e-güvenlik seminerlerine katıldılar. Proje öğretmenlerimiz ise hem projedeki güvenlik kurallarını belirlediler hem de konuyla ilgili webinarlara katılım sağladılar. Dolu dolu bir gündü...









ULUSLARARASI BİLİMDE KADINLAR ve KIZ ÇOCUKLARI GÜNÜ

Uluslararası Bilimde Kadınlar ve Kız Çocukları  Günü çalışmaları ile ilgili öğrencilerin fikirleri alındı. Ünlü bilim kadınlarının hayatlarını tanıtma, bilim kadınları ile röportaj yapma, poster hazırlama çalışmaları üzerine yoğunlaşıldı. 





Dünya Ressamlar Günü

Esra BÜLTE SELÇUK ve Dilek YILDIRIM öğretmenlerimizin ekip olarak yürüttüğü Dünya Ressamlar Günü kapsamında sanatta kodlamanın fark edilmesi kapsamında çalışmalar yapıldı. Öğrencilerimiz altın orandan faydalanarak ressamların çalışmalarını araştırarak altındiktörtgenin içine yerleştirdiler. Mondrian'ın eserlerinde kullandığı gibi ana renklerden birini seçerek altındikdörtgenin bir bölümüne eklediler.Ayrıca sanatçıların sanat ile ilgili sözlerini araştırarak afiş çalışması yaptılar.







Dünya İltifat Günü

Aynur Arda ve Derya Acar öğretmenlerimizin ekip olarak yürüttüğü Dünya İltifat Günü kapsamında "otantik" kelimesi anlamının kavranması için çalışmalar yapıldı. Proje ve hayatları boyunca kullanmaları hedeflenen arkadaşlarının eserlerini takdir etme, fikirlerine saygı duyma, iltifat ve teşekkür etme ifadeleri öğrenildi. 





Öğrencilerimizin Dünya İltifat Günü Etkinlikleri Paylaştıkları Padlet linki:



Süper Mario Günü


Öğretmenlerimiz Furkan Özdemir ve Ayşenur Donat yüz yüze eğitim esnasında öğrencileriyle Super Mario Gününü kutladılar.







DÜNYA MATEMATİK (Pi) GÜNÜ

Matematik Öğretmenimiz İsmail Küçük ve Derya Acar öğrencileri ile birlikte Dünya Pi gününü kutladı.





Dünya Kukla Günü

Yabacı ortaklarımız Claudia ve Marijana öğretmenlerimiz 21 Mart Dünya Kukla Günü kapsamında etkinliklerini gerçekleştirdiler. Portekizli öğrenciler farklı ülke kültürlerini yansıtan kıyafetler ile kuklalar yaptı. 


Çalışmalara ulaşmak için Padlet linkimiz: http://linoit.com/users/azilein/canvases/Traditional%20Costumes


Turizm Haftası

Yabancı ortağımız Marijana Vuksan ve Ayşenur Donat, Esra Bülte Selçuk, Derya Acar öğretmenlerimiz Turizm Haftasını kutlama faaliyetlerini gerçekleştirdi.








İzmir İli Gezilecek Alanlar kitapçığına Ulaşmak İçin linkimiz:   https://online.pubhtml5.com/hahm/wbji/#p=1

Öğrenci etkinliklerimizin bulunduğu Padlet Linkimiz: https://tr.padlet.com/esrabulte/gjkudnnsmf8au6i

Dünya Sanat Günü

Esra Bülte Selçuk ve Furkan Özdemir öğretmenlerimizin öncülüğünde Dünya Sanat Günü kutlama faaliyetleri gerçekleştirilmiştir. Öğrenci webinarında öğrencilerimize mentimeter Web 2.0 aracında sanatın dalları sorulmuştur. Slayt üzerinden sanatın dalları örnekler verilerek anlatılmıştır. Öğrencilerimiz şiir, resim ve müzik dallarında kodlama ile ilişkilendirilmiş çalışmalar yapmışlardır.



Dünya Sanat Günü kapsamında öğrencilerimizin yaptığı etkinliklere ulaşmak için padlet linlimiz: https://padlet.com/esrabulte/olz10pilayjoioa0



DÜNYA YARATICILIK VE YENİLİK GÜNÜ

Tuba Sakarya Bez ve İsmail Küçük öğretmenlerimizin öncülüğünde Dünya Yaratıcılık ve Yenilik Günü kutlama faaliyetleri gerçekleştirilmiştir. Öğrenci webinarının ardından toplantı kararları sonrasında öğrencilerin çalışmaları toplanmıştır.







Dünya Dans Günü

Yabancı ortağımız Claudia Carvalho ve Derya Acar öğretmenlerimiz Dünya Dans Günü kutlama faaliyetlerini gerçekleştirdi.Her ülkenin kendi dans sanatı vardır.Kendi ülkelerindeki dansların kodlamalarını çıkartarak bizlere tanıttılar.




Derya ACAR -İZMİR: https://www.youtube.com/watch?v=h57WOKa_LuQ



ICT WEEK


Ayşenur Donat ve Tuba Sakarya Bez öğretmenimiz, bilişim teknolojileri haftası kutlamaları için öğrencileri ile birlikte, Tincardcart  kullanma toplantısına katıldılar. Ardından, öğrencilerimiz öğretmenlerimiz rehberliğinde 3D ürünler yapmış ve yapılan çalışmalar Padlet aracında paylaşılmıştır. Learnapps aracı ile kelime kartı eşleştirme çalışması yapılmıştır ayrıca armoredpenguin aracı ile bilişim temel terimler bulmacası hazırlanmıştır.




3d araçlar yayınlama Padlet linki:https://padlet.com/ayshanurdnt/Bookmarks





eTwinning Günü 

Öğretmenlerimiz tek tek Canva üzerine avatarlarını ekleyerek eTwinning'in kendilerine ne ifade ettiğini yazdılar.Öğrencilerimiz afiş hazırladılar. Ortak ürün eTwinning Day yazısı oluşturuldu.


Canva üzerinde öğrencilerimizin yaptığı Happy eTwinning Day afişleri. Afişlerimize ulaşmak için Padlet linkimiz: https://padlet.com/etwinn2021/20n0sxbk0tq9knwz 



Dünya Kültürel Çeşitlilik Günü

Yabancı ortağımız Claudia Carvalho ve Aynur Arda öğretmenlerimiz Dünya Kültürel Çeşitlilik Günü faaliyetlerini gerçekleştirdi.Öğrencilere dünya kültürel çeşitlilik deyince akıllarına ne geldiği sorulmuştur.İki ülkenin kültürel öğeleri padlet e eklenerek gerekli açıklamalar yazılmıştır.




Dünya Kültürel Çeşitlilik Günü kapsamında öğrencilerimizin yaptığı etkinliklere ulaşmak için padlet linlimiz: https://padlet.com/ingilizce2/hnn1smyi7w6vkc5u


Kodlamanın İlk Adımı

Öğrencilerimiz ilk genel toplantımızda "otantik" ve "kodlama" dendiğinde akıllarına gelen nesneleri çizdiler.



Ardından komutları verilen temel şekilleri çizme çalışmaları yaptılar.Genel toplantının ardından her öğretmen kendi takımı ile toplantı yaparak çalışmayı tekrarladı,pekiştirdi.



Bulmacalar ve Kod Tabloları






İkili Kod El Sanatları

Dergilerimize ulaşmak için linke tıklayınız: https://www.thinglink.com/scene/1431275991317086211


Kültürel Öğeler ve Kodlama İlişkisi




Algoritma



Karma Öğrenci Takımları




Karma Takım İsimleri ve Amblemler


MIXED STUDENT TEAMS        TEAM NAMES                             TEAM EMBLEMS




Folk Dances and Coding




MOVEMENT






Artistic and Cultural Works and Coding




CODING STARS






Local Dishes and Coding




CODER COOKS






Nature,Music and Coding




RHYTHM OF the NATURE






Children Games and Coding




CODING CHILDREN GAMES




Halk Dansları ve Kodlama

Derya ACAR ve Furkan ÖZDEMİR öğretmenlerimiz Halk Oyunları ve Kodlama karma takım çalışmalarını yürütmüşlerdir. 






                                          

               Türkiye'ye ait bir halk oyunu kıyafeti                    Hırvatistan'a ait bir halk oyunu kıyafeti


 Portekiz'e ait bir halk oyunu kıyafeti

ORTAK ÜRÜN


Üç kültür bir dans (Zeybek, Horon, Vira)

Sanatsal-Kültürel Çalışmalar ve Kodlama

Esra BÜLTE SELÇUK ve Claudia CARVALHO öğretmenlerimiz Artistik-Kültürel Çalışmalar ve Kodlama karma takım çalışmalarını yürütmüşlerdir.

İki öğretmenimiz ilk toplantılarını yaparak yapacakları etkinlikleri konuşmuşlardır.




Karma takım öğrencileriyle ilk toplantılarını yapmışlardır.


Sanatsal - Kültürel Nesnelerdeki desenlerde kodlamaların farkına vararak öğrencilerimiz de çalışmalarını yapmışlardır.


Tüm öğrencilerimizin çalışmaları katolog haline getirilmiştir. İş Birlikçi Çalışmamızın Linkine ulaşmak için tıklayınız: https://read.bookcreator.com/rDL5KaAg15TUjLjWrirCLbW0tsF3/n6oSTbOvR0OhjX3lXHbwZA



Mayıs Ayı Etkinliğimiz 




ORTAK ÜRÜN

Öğrencilerimizin sayısına halımızın deseni eşit olarak bölünerek her bir parçasını bir öğrencimiz çalışmıştır. Ortak ürünümüz oluşturulmuştur.






Artistik ve Kültürel Çalışmalar ve Kodlama Takımında etkinlikten geçen kelimelerden kelime oyunu oluşturuldu ve oynandı.

Bağlantı Linkine Ulaşmak İçin Tıklayınız : https://learningapps.org/display?v=pg91jky9k21


Yöresel Yemekler ve Kodlama

Aynur Arda ve Marijana Vuksan öğretmenlerimiz takım çalışmalarını yürütmüşlerdir. 



Öğrencilerimiz yöresel yemeklerinin tarifleri ile Canva işbirlikçi sayfalarda yemek kitabı hazırladı. Tasarımlarını jigsaw puzzles ile bulmacaya da dönüştürdük. 

Ortak ürün olarak takım öğrencilerimiz bir Yemek Pişirme Sözlüğü oluşturdu. 






Diğer bir ortak ürünümüz olan yemek tarifi videosunu oluşturmak için önce oy birliği ile pasta yapmak istediklerine karar verdiler. Daha sonra kendi yöresel ürünlerini katarak takımımıza özel tarifimizi oluşturdular. Tarifin algoritması ve "scratch" ile uygulaması da yapıldıktan sonra farklı öğrencilerin farklı bölümlerini videoya çekmesi ile pasta tarifimiz oluşturuldu. 





Nisan ve Mayıs ayı çalışmalarımızı Wordwall ve Quiziz ile değerlendirdik. 

Doğa, Müzik ve Kodlama

Çocuk Oyunları ve Kodlama



Değerler ve Yetkinlikler

Projemizin başında, amaç ve planlarımıza uygun olarak hangi değer ve yetkinlikleri geliştireceğimize karar vermek için mentimeter aracını kullandık. Belirlenen değer ve kazanımların birbirlerine üstünlüklerinin olmadığını, ayrılamayacaklarını fark ettik. Proje boyunca hepsine eşit önem ve yer verilmesi gerektiği konusunda hem fikir olduk.


Ders programlarımızı destekleyen bazı değer ve yetkinlikleri Padlet'e sıraladık ve öğrencilerimizden proje boyunca öğrendiklerini, edindiklerinin, hissettiklerini yazmalarını istedik.


Padlet linkine ulaşmak için tıklayınız: https://padlet.com/aynurarda/ianfwv9zilm6buzx 

YAYGINLAŞTIRMA ÇALIŞMALARIMIZ

Baskısı Alınan Çalışmalar

Tişört




Takvim

Kitap Ayracı

Ailelerin ve Misafirlerin Değerlendirmeleri


Padlet linkine ulaşmak için tıklayınız: https://padlet.com/etwinn2021/35mtemri4wti8elf


Noteapp linkine ulaşmak için tıklayınız: https://noteapp.com/SSsxhkOGLw

Sosyal Medya Linklerimiz


İnstagram linkine ulaşmak için tıklayınız : https://www.instagram.com/authenticcoding/

Haberler ve Webinarlar


Ankara Etimesgut İlçe Mem Yaygınlaştırma Toplantısı linke ulaşmak için tıklayınız: https://youtu.be/nJcPZt1bSUs


İstanbul Avcılar İlçe Mem Yaygınlaştırma Toplantısı linke ulaşmak için tıklayınız: https://youtu.be/eXVndxEgLr0



Dijital Dönüşümde Robotik ve Kodlama Araçları konulu webinar linkimize ulaşmak için tıklayınız: https://youtu.be/5zF60qS0LO4


Okul müdürleri,öğretmenleri ve proje öğrenci velilerimize proje webinarı linkimize ulaşmak için tıklayınız: https://youtu.be/d38HM0MR70w

Final Ürünlerimiz

Projemiz süresince karma takım çalışmalarında birçok ortak ürün hazırladık. İnternet Güvenliği ile ilgili akrostiş şiir yazdık.

Projemizin nihai final ürünleri; Tüm takımların bir araya geldiği, bir önceki takımın yarım bıraktığı yerleri tamamlayarak yazılan, her takımdan öğrenciler tarafından seslendirilen ve işbirliği içinde resimlenen biri ana dillerinde, diğeri İngilizce olmak üzere iki hikaye kitabı,

Takım sayısına bölünen parçaları her gruptan bir öğrencinin boyayarak oluşturduğu otantik desenimiz,

Projemizin ismiyle yazdığımız akrostiş şiirimiz. 

HİKAYE KİTABIMIZ

Otantik desenimizi aynı anda Seesaw uygulamasında boyadık ve ortak ürün oluşturduk.






AKROSTİŞ ŞİİRİMİZ


SERTİFİKALARIMIZ

Her öğrencimize hikaye kitabımızın karakterleri ile hazırlayıp verdiğimiz sertifikalarımız.



Yorumlar

  1. Bizim için çok faydalı bir proje ve çok değerli bir konu bu projede benide bulundurduğu için Ayşenur hocama ve diğer bütün öğretmenlerime çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. Projelerin içinde olmak gerçekten çok eğlenceli ve keyifliydi bunları sağlayan herkese teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Herkese çok teşekkür ederim bizim için güzel bir çalışma oldu yeni şeyler öğrendik




    YanıtlaSil

Yorum Gönder