ANKARA- Eryaman Kooperatifler Birliği Ortaokulu - Aynur Arda

     AYNUR ARDA

      İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ


  

Aynur Arda- Dilek Yıldırım- Tuba Sakarya Bez
Proje yaratım süreci, uzun toplantı ve konuşmalar...



eTwinning portfolio: 

Öğrenme süreci proje boyunca devam etti.



31.01.2021 Proje arkadaşlarımızla tanışma toplantımız




Sosyal medya hesaplarımızı oluşturduk, duyurduk. 


Veli izin dilekçelerimizi aldık. 


Aynur Arda- Dilek Yıldırım- Tuba Sakarya Bez- 
Okul öğrencilerimizle ilk toplantımız





6 şubat kelime bulutu- değerler?? 


Takım öğrencilerim avatarlarını oluşturdu.





         
Kendimizi tanıtan kartvizitler hazırladık, Padlet'e ekledik. Birbirimiz hakkında sorular sorarak  hobilerimiz, ilgi alanlarımız, becerilerimiz, günlük rutinlerimiz vb  hakkında bilgi alışverişi yaptık. 

Öğrencilerimizle proje kuralarını belirledik. 



Takım öğrencilerimin hazırladığı logolar. 

Oylama sonucu 1. seçilen proje logomuz




Aynur Arda- Dilek Yıldırım- Tuba Sakarya Bez- 
05.02.2021
 Uluslararası Bilimde Kadınlar ve Kız Çocukları Günü için hazırlık toplantısı


Online toplantıda "Başarılı bilim kadınlarının karşılaştıkları zorluklar nelerdir?" Sorusu hakkında konuşuldu. Betül.Tuba ve Ferahnaz.Dilek1 adlı öğrenciler araştırma yapmak için gönüllü oldular. Öğrendikleri bilgiler Genially'de slayt haline getirildi. 


Bilim kadınları Dr Nida Gökçe Narin, Prof Dr. Esen Akpek, Prof. Dr. İvet Bahar'a ulaştık. Hepsi seve seve öğrencilerimin hazırladığı soruları cevaplamayı kabul etti. Nazlı.Aynur1 Gözde Matyar adlı bilim kadını ile röportaj yaptı. 


Öğrencilerimiz eşli çalışarak röportaj sorularını hazırladı ve dergi tasarımlarını yaptı. 


Nazlı, geleceğin bilim kadını, Canva'da kendi tasarladığı slogan ile Tişört bastırdı. 



Muazzez İlmiye Çığ'ı bir webinarda dinledik.  Hayatından verdiği örnekleri, kız çocuklarının eğitim alması, geleceğe yön vermesi, bilimle uğraşması gerektiği konusundaki öğütlerini dinleyen öğrenci ve velilerimiz Muazzez hanımın konuşması hakkındaki görüşlerini ve öğrendiklerini kısaca yazdılar. 


Nilay Ela.Aynur4, Ela.Aynur3, Ferahnaz.Dilek1, Ecrin.Tuba8 Mustafa Kemal Atatürk'ün konu ile ilgili sözlerini araştırdı. 







9 Şubat Güvenli İnternet Günü  Öğretmen- Veli- Öğrenci etkinlikleri yaptık.


Aynur Arda- Dilek Yıldırım- Tuba Sakarya Bez- 
Öğrencilerimizin de yardımıyla hazırladığımız afişlerle okulumuzda Güvenli İnternet Panomuzu oluşturduk.

Takım öğrencilerimin hazırladığı aday afişler



Takım öğrencilerim, posterleri için buldukları sloganlarla tekrar afiş hazırladılar. 


Projemizin 1. seçilen posteri 



  
 
 
 
 
Takım öğrencileri "Chatterpix" ile şehirlerindeki tarihi ve turistik yerlerden bahsettiler. 

28.02.2021 Tüm takımlarımızla yaptığımız ilk toplantı. 
Tanışma etkinliği olarak hazırladığımız soru çarkı ile öğrencilerimize hobileri, sevdikleri ders, yemek, film, oyun vs, günlük rutinleri, yaşadıkları şehirler, aileleri ile ilgili sorular sorduk. 

 Öğrencilerimize, "kodlama" ve "otantik" kelimelerinin ne çağrıştırdığını sorduk, resmetmelerini istedik. 
Daha sonra ilk kodlama çalışmasını yaptılar;  duydukları talimatlara göre basit şekiller çizdiler. Bazı öğrenciler aynı çalışmayı "scratch" ile yaparak bize uygulamayı tanıttı. 
Tanışma için uyguladığımız soru çarkı linki:
https://wordwall.net/embed/db0aa347b65b4a548390e3fb0d56fe83?themeId=28&templateId=8



Dünya İltifat Günü
Aynur Arda- Derya Acar
Projemizin daha iyi anlaşılması, daha verimli geçmesi için "otantik" kelimesinin anlamının kavranması gerektiğini düşündük. Öğrencilerimiz, tasarladıkları kartlara kelimenin anlamını yansıtacak cümleler yazdılar. Sosyal hayatta ve dijital vatandaşlıkta en büyük eksiklerimizden birini, iltifat edip teşekkür etmekle ilgili ifadeleri öğrenmeleri, kullanmaları için de Dünya İltifat gününü fırsat bildik. 

Kodlamaya giriş yaptık, öğrencilerimiz verilen kısa komutlarla kodlama yapmayı öğrendiler

Öğrencilerimiz bulmaca hazırladılar. En kısa yoldan çıkışa ulaşmaları için  kod tablosu hazırlasınlar diye arkadaşlarına gönderdiler.




Bilgisayarlı kodlamanın temeli olan "binary" kodlarını tanıttık. Onlardan kendi isimlerini kodlayarak otantik nesneler, dekoratif süs eşyaları oluşturmalarını istedik.  Ortaya çıkan ürünlere bayıldık.  




Ramazan bayramı ve parti hazırlıkları ve kutlamaları ile ilgili beyin fırtınası yaparak kelime bilgilerini geliştirdiler. Tartışarak, sözlü olarak yaptığımız algoritma çalışmalarını bazı öğrencilerimiz kağıda geçirdi. akış tablolarımızı oluşturdu.
liveworksheets.com ile hazırladığım akış şeması ile ilgili çalışmalarımızı derslerde tüm öğrencilerim yaptı. 

Aynur Arda- Dilek Yıldırım- Tuba Sakarya Bez
Öğrencilerimizden projemizi yansıtan çalışmalarımızın çıktılarını alıp gelmelerini istedik. Kendi seçtikleri resimlerle  eTwinning panomuzu oluşturdular. 


Takım öğrencilerim 23 Nisan'da Sanal gerçeklik uygulaması (Quivervision) ile bayrağımızı dalgalandırdılar. 


Karma takımlarımızı oluşturduk. Her öğrenci kendi ilgi alanına göre bir gruba adını yazdı.


KARMA TAKIM (LOCAL DISHES AND CODING) ETKİNLİKLERİ

Aynur Arda-Marijana Vuksan
"Local Dishes and Coding" takımı toplantısı



07 Mayıs 2021'deki ikinci toplantımızda ortak ürün olarak belirlediğimiz pastamızın malzemelerini kararlaştırdık. Pastanın takımımıza özel olması için her bölgeye ait malzemeler eklemeye karar verdik. 


Öğrencilerimiz yeni takım adları için önerilerini sundu, aday amblemler tasarladı ve yine kendileri seçti. Takımımızın yeni adı 
CODER COOKS
ve amblemimiz:



Karma takımımızdaki öğrenciler ortak ürün olarak bir yemek sözlüğü oluşturmaya karar verdi. Görev dağılımı yapıldı.   Her öğrenci, kendisine düşen harfle başlayan yiyecek adları, mutfak malzemeleri, pişirme yöntemlerini araştırdı,  ortak çalışma davetiyesi ile Canva'da sayfasını hazırladı.  Resimli sözlüğümüzü e-dergi formatında oluşturduk. 

24. 05.2021- Mayıs ayı çalışmalarını gözden geçirilirken Nisan ayı çalışmalarını da değerlendirdik. Wordwall'da, hazırladıkları sözlükten seçilmiş kelimelerle tasarladığımız oyunu oynadık. 




Öğrencilerimizin gönderdiği yöresel yemek tarifleri ile önce yapboz bulmacaları hazırladık ve çözdük. Sonra hepsini birleştirip yöresel tarım ürünlerimizi de ekleyerek bir yemek kitabı oluşturduk. 


Pastamızın tarifi ile algoritmalar yazdık.


Coder Cooks takımı Mayıs ayı ortak ürünü:
Tüm ekiplerden öğrenciler kendi pasta tarifimizin bir bölümünü videoya çekti. 




Tüm proje öğrencilerimiz ve yaygınlaştırma kapsamında davet ettiğimiz misafirlerimiz Ayşenur Donat'ın ekibinden öğrencilerin yaptığı sunumu izledi. Etkinliklere katıldı. 






eTwinning Günü etkinlikleri için tüm öğrenciler kutlama kartları tasarladılar. Çalışmalarını, yaygınlaştırma webinarımızda profil resmi olarak kullandılar. 


Tüm ekiplerimizden birer öğrencinin çalışmasıyla oluşturduğumuz ortak ürünümüz. 




-Yaygınlaştırma çalışmalarımızdan-
Dr Yücel Çetin konuğumuz oldu. Tüm katılımcılar, projemizdeki öğrencilerin sorularını yazdığı "Quiziz" yarışmasına katıldılar. 
Genel başarı ortalaması  % 66, proje adıyla teste katılan öğrencilerimizin başarı ortalaması % 89 oldu. 


Etimesgut MEM'nün düzenlediği yaygınlaştırma toplantısında projemizi tanıttık. Çok güzel yorumlar aldık. 


Aynur Arda- Cláudia Carvalho
World Day for Cultural Diversity for Dialogue and Development 
Takım öğrencilerimize, kültürel çeşitlilik deyince akıllarına ne geldiğini sorduk. 


Öğrenciler kültürel öğeleri ile ilgili fotoğraflar eklediler ve açıklamalar yazdılar. 


Okul takımı olarak son toplantımızı yaptık. 


03. 06. 2021
Coder Cooks ekibimizle son toplantımızı yaptık. Çalışmalarımızı değerlendirdik. Karma takım çalışmalarında öğrendiğimiz bilgileri Quiziz ile değerlendirdik. 



    

   
Velilerimiz çalışmalarımızı değerlendirdi. 






Final ürünlerimizden bir olan motif boyama çalışmasında takımımıza ayrılan bölümü Nilay Ela boyadı. Tüm parçalar "Paint" programında birleştirildi. 


Diğer final ürünümüze tüm öğrencilerimizin oyları ile karar verdik. Hikaye yazmayı, karakterinin de bir robot olmasını istediler. Öğretmen adına göre alfabetik olarak sıralanınca ilk ekip biz olduk. Canlı toplantıda tüm öğrencilerin katılımı ile hikayemize başladık. Son cümleyi de diğer ekip tamamlasın diye yarım bıraktık. 






Tüm hikaye bittikten sonra Canva ortak çalışma sayfasında tasarımlarımızı yapıp hikayemizi resimledik. Seslendirmelerimizi yaptık. Ayrıca kitabımızın İngilizce versiyonunu da hazırladık. 


Bir diğer final ürünü olarak tüm ekiplerin katılımı ile bir akrostiş şiir yazdık. 




Yaygınlaştırma ürünleri olarak kitap aracı ve takvimler oluşturduk, bastırıp dağıttık. 


Velilerimiz, okul arkadaşlarımız ve okul müdürlerimize projemizi tanıttık.  

Arkadaşlarımız ve idarecilerimiz projemiz hakkındaki görüşlerini yazdılar. 






Öğrencilerim ve  bastırdıkları eTwinning tişörtleri

Proje sonu partimiz






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AUTHENTIC CODING ORTAK ÇALIŞMALAR (Lütfen Tıklayınız)